„Ameddig mi létezünk, a halál nincs jelen.”

A Kharón Thanatológiai Szemle frissen megjelent „Halál a művészetben” különszámában két írást is olvashatunk a Végstádium című, 2020-ban bemutatott dokumentumfilmhez kapcsolódva. A 47. oldalon Török Ervin Saját tér című tanulmányát, a 110. oldalon pedig interjút Gaal Ilonával, a film egyik rendezőjével, alapítványunk munkatársával.

A film – melyről IDE kattintva olvashat részletesebben – egy Hospice Házban fekvő 64 éves férfi életének utolsó három napját követi. „Tamás története azt a reményt adja mindannyiunknak, hogy habár a halál elkerülhetetlen, de azt így is lehet kezelni. […] Azért tudta elfogadni az élet végét, mert gazdagon megélt élete volt addig. Intenzív volt akkor is, ha dolgozott, és akkor is, ha szórakozott. És ugyanígy jelen volt a saját halálánál is.”

A „Halál a művészetben” különszám IDE olvasható, szeretettel ajánljuk!

Fotó: Chris Allan.